Susahnya nak puaskan hati semua orang




Rasullullah bersabda: "Siapa yang ingin dilapangkan rezekinya, dan dipanjangkan usianya, hendaklah ia memelihara hubungan silaturrahim". (HR Bukhari dan Muslim)

Dalam riwayat lain, Ali Karramallahu wajhahu berkata, bahawa Nabi SAW bersabda, "Siapa yang suka usianya dipanjangkan, rezekinya dilapangkan, dan dicegah dari kematian yang buruk, hendaklah bertakwa kepada Allah dan memelihara hubungan kekeluargaan". (HR Abdullah bin Al-Imam Ahmad )


Ya Allah Ya Tuhanku..berikanlah kekuatan kepadaku dan permudahkan segala urusanku....

Posted on 10:31 AM by azri and filed under | 7 Comments »

7 comments:

mia shuhada said... @ May 7, 2009 at 6:59 PM

memang susah untuk puaskan hati orang lain...coz kita tak tau apa keinginan dan kehendak orang tu...sedangkan hati sendiri pun kadang2 agar sukar untuk berpuas hati tentang sesuatu perkara apatah lagi orang lain...

Apa yang penting kita perlu belajar untuk menerima orang lain seadanya dan jadilah diri kita sendiri...

Apa2 pun, pada su bila dah bersama2 korang selama nie...dah cukup buat su bahagia + berpuas hati...keep in touch..

lAl said... @ May 8, 2009 at 2:22 AM

susah tue cabaran... manusia kan unik... tapi yang penting, beberapa jam lagi dah nak balik penang..wahaha

pijol@fizul said... @ May 9, 2009 at 8:23 AM

sedangkan susah nak puaskan hati sendiri, apatah lagi hati orang lain...yang penting kita tahu kita berpaksikan di jalan yang benar...insyaALLAH...kebaikan akan dibalas dengan kebaikan....jika bukan di dunia, di hari yg kekal abadi...sahabat....

NHS said... @ May 15, 2009 at 5:28 AM

be kind be kind be kind u will be fine...

don't let others to hurt u...

azri said... @ May 16, 2009 at 4:28 AM

tq cik norti....

mia shuhada said... @ May 21, 2009 at 7:20 AM

tq kat cik norti jak???
kitaorang tak ke???
huhu..sedey

HayatRaihan said... @ November 9, 2009 at 5:14 PM

setuju..
sgt susah nk puaskn ati sume org..
org biasanya nak kite je phm keadaan dorg sedangkan dorg xnk trime n cuba paham keadaan kite..

kdg2 rasa bosan dgn semua ni..tolong la phm.